عرض تسلیت ما را نیز به مناسبت ایام فاطمیه و شهادت بانوی دو عالم و اول مدافع حریم ولایت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها پذیرا باشید.
با توجه به اینکه برخی از کاربران محترم سوالاتی در مورد عدم ارسال پیامکها در سامانه توس پیامک داشتیم، برآن شدیم تا آموزش و مقالهای در مورد بایدها و نبایدهای گزارش تحویل پیامک ارائه کنیم.
پس مشکلات این موضوع را با هم و در ادامه بررسی میکنیم:
عدم ارسال پیامک با وضعیت ارسال [ارسال نشده]
این خطا میتواند علتهای متفاوتی داشته باشد.
- مثلا قرار گرفتن شماره در لیست سیاه مخابرات یا همان مسدود کردن دریافت پیامکهای تبلیغاتی توسط صاحب خط. [1]
- خاموش بودن تلفن همراه یا خارج از محدوده پوشش آنتن مخابراتی اپراتور.
از آنجایی که قابلیت انتظار و در صف قرار گرفتن برای هیچ سامانه پیامکی در کشور فعال نمیباشد، بنابراین اگر در زمان ارسال پیامک توسط سامانه خط و گوشی دریافت کننده، به هر دلیلی دارای آنتن نباشد، پیامک برای این شماره ارسال نخواهد شد.
عدم دریافت گزارش تحویل با وضعیت تحویل [ – ]
امکان دریافت گزارش تحویل در خطوط 1000 50001 50002 50004 فعال می باشد. ولی گاهی در ستون وضعیت تحویل با عبارت [-] مواجه میشوید.
البته قابل توجه است که گزارش تحویل از سمت همراه اول و ایرانسل به اپراتورها و در نهایت به سرور توس پیامک ارسال و در سامانه نمایش داده میشود.
به همین جهت توس پیامک هیچگونه دسترسی به چگونگی و زمان دریافت اطلاعات ارسالها ندارد. بنابراین در صورتی که تأخیر و یا اختلالاتی در برخی موارد در گزارش ارسالها مشاهده میشود، از سمت مراجع اصلی مخابراتی میباشد. البته توس پیامک نیز در تلاش است تا همیشه سرویس بهتری از طرف اپراتورها برای کاربران دریافت نماید.
توجه داشته باشید که وضعیت تحویل ممکن است چند ساعت پس از ارسال مشخص گردد و کیفیت نمایش وضعیت تحویل اپراتورهای 5000 بسیار پایین است. لذا پیشنهاد میشود از خطوط اپراتور 1000 استفاده نمایید که هم کیفیت ارسال بالایی دارد و هم نمایش وضعیت تحویل آن بسیار بالا میباشد.
نظرات شما