در کسب و کار امروز موفقیت در فروش بسته به جلب اعتماد و کسب رضایت مشتری دارد.
پژوهشها نشان میدهد هزینه جذب مشتری جدید ۳ تا ۳۰ برابر حفظ مشتریان قبلی است، بنابراین برای بالا بردن فروش باید بگونهای رفتار کرد که با تثبیت لبخند رضایت بر چهره مشتری، خریدهای بعدی وی نیز تضمین شود.
در اکثر سمینارها، کارگاههای آموزشی و مقالات، بر مشتری مداری تاکید میشود اما راهکار مشخص و مدونی برای اجرای آن ارائه نمیگردد. پیام کوتاه تاثیر گذارترین ابزار برای بالا بردن میزان فروش از طریق حفظ مشتریان قبلی است.
تکنیکهای مشتری مداری پیامکی برای بالا بردن فروش:
-
هنگام صدور فاکتور مشتری، شماره همراه وی را ثبت کنید تا فرآیند مشتری مداری آغاز شود.
-
پس از خروج مشتری از فروشگاه با ارسال پیامی از وی تشکر نمایید، که این کار باعث میشود احساس کند برای وی ارزش قائل هستید؛
- مشتری گرامی از اعتماد شما متشکریم
-
عرضه لوازم جانبی کالایی که مشتری خریده است را با ارسال پیام به وی اطلاع دهید.
- مشتری گرامی عرضه مدلهای جدید کیف لپ تاپ آغاز شد
-
لیست کالاهای جدیدی که عرضه میکنید به همراه تخفیفی که در نظر گرفته اید.
- فروش ویژه نسل جدید آبمیوهگیری و غذاساز ۱۰% تخفیف ویژه برای مشتریان قدیمی
-
با ارسال پیام تبریک و تهنیت در مناسبتهای مختلف به مشتری نشان دهید با او احساس مشترکی دارید
-
هنگامیکه شعبه جدیدی افتتاح میکنید یا تسهیلاتی برای فروش کالاها در نظر میگیرید
-
پیام حاوی تغییرات ایجاد شده برای مشتری ارسال کنید. با این روش به مشتری ثابت میکنید به فکر آسایش و راحتی او هستید.
- فروش اقساطی بدون چک ویژه مشتریان قدیمی